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PRESALES SOLUTION ARCHITECT (M/W) - MÜNCHEN

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Company profile:

Möchten Sie endlich malwieder in einem jungen, dynamischen, entscheidungsfreudigen und erfolgsverwöhntenUnternehmen arbeiten? Wollen Sie endlich mal wieder ein Produkt verkaufen, dasdurch seine Technologie, seine Benutzerfreundlichkeit, seine Bedieneroberflächeund seine gesamte Struktur begeistert? Wollen Sie am Wachstum einesSoftwareunternehmens aktiven Anteil haben? Sie sind begeisterungsfähig,kommunikationsstark, schätzen flache Hierarchien? Sie wollen etwas gestaltenund Dinge bewegen?

Dann schauen Sie, ob Sie diegestellten Anforderungen erfüllen, die Aufgabe für Sie interessant ist undbewerben Sie sich!

 

Unser Kunde ist ein weltweitüberaus erfolgreiches Business Intelligence Softwareunternehmen. Neben kleinenund mittelständischen Unternehmen zählen auch diverse Großunternehmen zu denKunden. Insgesamt sind es über 40.000 Unternehmen in über 100 Ländern – und dasEnde der Fahnenstange ist längst nicht in Sicht. Der durchschnittliche ROIliegt bei 186% und die Kundenzufriedenheit bei 96%. Das Unternehmen hatweltweit über 2.500 Mitarbeiter. Und auch hier ist das Ende noch lange nicht inSicht.

Die Pionierleistung unseresKunden im Business Intelligence Markt basiert auf der Umsetzung der Erkenntnis,dass dem Entscheider Analysen genau dann vorliegen müssen, wenn sie gebrauchtwerden. Mit wenigen Mausklicks liefert das Produkt Dank In-Memory-Analyse undReporting-Funktionen dynamische, perfekt visualisierte Dashboards, die wirklichjeder Mitarbeiter selbständig abrufen und ändern kann. Darüber hinausermöglicht das Produkt die Konsolidierung von Informationen aus beliebigen Datenquellenund besonders einfache Suchvorgänge.

 

Der interaktiven Datenanalysesind praktisch keine Grenzen gesetzt, sie verschafft dem Anwender neueErkenntnisse und Einblicke in die Geschäftsdaten. Daten werden inSekundenschnelle analysiert und damit wird es jedermann ermöglicht, bessere undfundiertere Entscheidungen zu treffen. Im Gegensatz zu herkömmlichenBI-Lösungen generiert das Produkt unseres Kunden umgehend Mehrwert. Das Systemzahlt sich bereits nach Tagen oder Wochen aus - und nicht erst nach Monaten,Jahren oder vielleicht gar nicht.

 

Inspiriert von gekonnterEinfachheit hat sich das Unternehmen als marktführend in Sachen einfache Datenanalyseund -nutzung etabliert. Das Produkt kann vor Ort im Unternehmen eingesetztwerden, in der Cloud, auf dem Laptop oder auf mobilen Endgeräten - vomEinzelbenutzer bis zum globalen Konzern.

Position summary:

To deliverworld class presales technical support on all deals within respective market tosupport the successful development of the business and contribute to the achievementof the business objectives in the market.

Ihre Aufgaben:

  •  Partner effectively with sales in account development and playing anactive business and technical lead role in the sales process for all customerengagements and deals for the respective market segment
  • Perform presentations, training on products within the prospect/customerenvironment
  • Be an evangelist in the execution of the Seeing is Believing (SiB) eventfor all new customers and act as a product evangelist on all deals
  • Analyse customer requirements and develop robust commercial proposals ofthe technical solution
  • Oversee, lead and manage all client engagements and projects from atechnical standpoint
  • Understand our customers’ pains and translate those into viable solutionsfor the business maximizing potential to sell
  • Prepare RFPs, RFIs and all other business and technical enquiries
  • Liaise and partner very closely with the sales organisation to supportdeal success within the market segment
  • Maintain a solid technical understanding of the product in conjunctionwith business benefits and unique business proposition
  • Be responsible for the quality and success of technical presales activitywithin the customer environment
  • Manage the balance between customer expectations and delivering projects whilebeing responsive to the needs
  • Manage and own all technical issues that may arise during the buying cycle
  • Convey key differences/USPs of the solution versus the competitivelandscape and other respective offerings
  • Assist sales teams in building a compelling business case and ROI for theprospect/customer
  • Act as an internal advocate for the customer/prospect
  • Build robust and successful relationships within the customer base thatare based on trust and deliver the highest level of customer service

Die Anforderungenunseres Kunden:

  • Excellent communications and highly developedinterpersonal skills with strong ability to work collaboratively internally andexternally and obtain positive visibility and credibility quickly – a strongteam player who contributes to overall success of the company . Stronglistening skills and writing skills.
  • Ability to deliver a highly technical solution in apressured environment (SiB)
  • Highly developed presentations skills at bothtechnical and business level
  • Strong problem solving skills – ability to tackleproblems and views problems as challenges. Ability to break down complexproblems into provide viable solutions
  •  Strong relationship building skills – adopts acollaborative style across the business and externally with customers andpartners
  • Intellectual horsepower - Has high intellect anddemonstrates high levels of emotional intelligence in working with others bothinternally and externally. 
  • High level of integrity and ethical approach and ableto instill trust and a transparent way of doing business
  • Change agility – An individual who champions changeand leads by example through business change 
  • Results oriented and strong personal drive and energy– outgoing, focused and organized person with strong will to succeed and deliverexcellence.
  • Business acumen - Able to quickly understand the business and it’s issues; takeownership and develop and execute a solution
  • Excellent project management skills – ability todevelop a plan and deliver against objectives.
  • Committed to delivering outstanding customer servicedelivery and supporting and driving our customers’ business success.
  • Good sales process acumen  and strong ability to promote the model ofcustomer centric selling
  • Strong presales experience in Software ideally BI environment
  • Robust experience in software architecture andIntegration (should come from big solution integrators)
  • Strong web oriented technical knowledge (Java J2EE orDot Net architecture)
  • Bachelor equivalent mandatory
  • Master equivalent preferable
  • MBA advantageous
  • Business level English mandatory

Sie finden das Aufgabenfeldspannend und wir haben Ihr Interesse geweckt, dann freuen wir uns auf Ihrevollständigen Bewerbungsunterlagen mit Angabe Ihrer Gehaltsvorstellungen undfrühestmöglichen Eintrittstermin, die Sie bitte per E-Mail senden an juergen.richter@3p-personal.com

 

3p Personalmanagement GmbH

Mobil:+49(0)171 5677539

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